W lutym uczniowie naszej szkoły mieli okazję skorzystać z kamery zakupionej w ramach programu „Laboratorium przyszłości”. Nagrali oni film przedstawiający eksperyment chemiczny, w którym dosypywali sodę do octu. Nagranie ukazuje proces zachodzącej reakcji chemicznej, w wyniku której powstaje dwutlenek węgla, który napełnia balon. Uczniowie mieli możliwość obserwować, jak zmienia się jego objętość w zależności od ilości składników chemicznych.

Galeria zdjęć: Laboratorium przyszłości – luty

W ostatnim czasie coraz większą wagę przykłada się do kształcenia umiejętności praktycznych u dzieci już od najmłodszych lat. Dlatego program „Laboratorium przyszłości”, dzięki któremu szkoły mogły zakupić specjalistyczny sprzęt, z pewnością zyskał uznanie wielu nauczycieli i rodziców. Jednak, jak się okazuje, to nie tylko zakup sprzętu jest ważny, ale również jego wykorzystanie w praktyce.

Wykorzystanie sprzętu w praktyce to doskonałe przykład na to, jak wykorzystać specjalistyczny sprzęt w edukacji. Dzięki kamerze, uczniowie mieli okazję zobaczyć, jak zachodzi reakcja chemiczna, a także nauczyć się, jakie składniki są potrzebne do jej przeprowadzenia. To cenne doświadczenie, które z pewnością zostanie zapamiętane na długo przez dzieci.

Korzystanie z takiego sprzętu w edukacji to nie tylko sposób na zainteresowanie uczniów nauką, ale również na lepsze zrozumienie trudnych zagadnień. Umożliwia to wychowanie dzieci w myśleniu naukowym, kreatywnym i logicznym, a także rozwija umiejętności spostrzegawcze, poprawiając ich zdolności analityczne.

Filmik przedstawiający eksperyment chemiczny, który został nagrany przez uczniów, już wkrótce pojawi się na stronie internetowej szkoły.

Więcej o projekcie: Projekt Laboratoria Przyszłości

#laboratoriaprzyszłości