Nasi uczniowie już po raz drugi skorzystali z wyjazdu na wycieczkę, która realizowana była w ramach przedsięwzięcia „Poznaj Polskę” organizowanego przez Ministerstwo Edukacji i Nauki. Tym razem spędziliśmy dwa dni na odkrywaniu stolicy naszego kraju – Warszawy.

Galeria zdjęć: Poznajemy Polskę – wycieczka do Warszawy

Pierwszego dnia spotkaliśmy się oko w oko z przedstawicielami świata roślin i zwierząt. Warszawski Ogród Zoologiczny był świetną okazją do zobaczenia gatunków, które znane są z podręcznika czy filmu.

Nasze dalsze kroki skierowaliśmy do Centrum Pieniądza NBP. To była niezwykła wizyta i wszystkim bardzo polecamy to miejsce. Uczniowie nauczyli się korzystać z bankomatu, poznali zasady działania giełdy, wiedzą, jak wygląda milion złotych w banknotach 10 złotowych, podnosili prawdziwą sztabkę złota ważącą 12,5 kg, mogli sprawdzić autentyczność swoich banknotów; zapoznać się z całą historią związaną z pieniądzem.

Po smacznym obiedzie zjedzonym w samym centrum warszawskiej starówki odwiedziliśmy Muzeum Warszawy – nowocześnie urządzone miejsce, bardzo warte polecenia. W czasie wizyty uczniowie aktywnie zdobywali wiedzę biorąc udział w wielu ciekawych zadaniach.

Hotel, w którym wycieczka została zakwaterowana przywitał nas świetnie wyposażonymi pokojami i pysznym jedzeniem.

Drugi dzień zaczęliśmy od naukowej i sportowej przygody. Odwiedziliśmy Muzeum Sportu i Turystyki a wizyta w Centrum Nauki Kopernik spodobała się wszystkim uczestnikom – opiekunom również 🙂

Zobacz film

Niemniej atrakcyjna była wizyta w Zamku Królewskim – Rezydencji
Królów Rzeczypospolitej. Trasa Królewska, historyczne ciekawostki, anegdoty, na długo zapadną w pamięci uczniów. Spacerkiem ruszyliśmy na obiad. Po drodze poznawaliśmy kolejne atrakcje Warszawy: Barbakan, Katedrę, Rynek, Kolumnę Zygmunta, pomnik Syrenki, Małego Powstańca. Słoneczna pogoda umilała nam zwiedzanie. Spacerując Krakowskim
Przedmieściem podziwialiśmy Pałac Prezydencki, Kościół Św. Anny, Plac Piłsudskiego i Grób Nieznanego Żołnierza, przy którym byliśmy świadkami zmiany warty.

Zmęczeni, ale uśmiechnięci, bezpiecznie wróciliśmy do swoich domów.